Smer mal od svojho vzniku povesť marketingovej strany, ktorá každý svoj krok dôkladne testovala prieskumami, a keď urobila niečo nie zvlášť populárne, ale dôležité (euroval, vysielanie vojakov do misií NATO a podobne, automat na zvyšovanie dôchodkového veku), dala si záležať, aby to nebolo veľmi vidno.
To však vonkoncom neznamená, že na dvanásťročné vládnutie mu stačilo opakovať páčivé reči.
Upustil od osláv MDŽ aj mítingov. Vo volebnej taktike Smeru sa nevyznajú ani vlastní členovia ČítajteNie, preferencie, hlasy a s tým súvisiaca konzumácia moci boli zaplatené poctivou prácou v teréne.
Môžete sa na smiať na sexistických vtipoch v kultúrnych domoch, fáraní do bane a futbalových zápasoch v Krajnom Čiernom (taká obec naozaj existuje), ale predstavitelia Smeru na čele s predsedom si dali záležať, aby boli viditeľní na tvári miesta.
Nehovoríme, že by to samo osebe fungovalo donekonečna a s kýmkoľvek, ale je to takpovediac marketingová DNA Smeru od okamihu, keď sa komunikácie ujal Marek Maďarič.