Autorka je antropologička a pedagogička
Epidémia sú v praxi také predĺžené Vianoce bez sviatkov – urobili sme veľký nákup, sme spolu polopovinne zavretí doma, nikam príliš nevychádzame. V niektorých rodinách sa dokonca varí vianočná kapustnica, lebo sa dá dobre prihrievať a nikomu sa nepreje...
Školy síce sú ako na Vianoce zavreté, výuka však prebieha úplne nevianočne. Optimisti si povedia, že by to mohla byť príležitosť na ocenenie práce vyučujúcich – rodičia konečne uvidia, že vzdelávanie je ťažká expertná práca.
Iní optimisti sa potešia, že sa rehabilituje domáce vzdelávanie – rodičia budú konečne tráviť čas s deťmi a zažijú si vzdelávanie doma pekne a naplno.
Prax je, samozrejme, niekde inde. Prácu učiteliek a učiteľov síce mnohí rodičia ocenia – minimálne tým, že si uvedomia, že ich nedokážu nahradiť, a že učenie detí ich v lepšom prípade nebaví a v horšom ho nedokážu zvládnuť. Horšie je to s predpokladom, že si domáce vzdelávanie užijeme.