Autorka je prekladateľka a publicistka
Je to známa vec. V Nemecku môže v reklame na drogériu fungovať narážka na Goetheho Fausta, v origináli „Hier bin ich Mensch, hier darf ich's sein“, teda „Tu som človekom, tu ním smiem byť“, a rýmovaná zmena na „tu nakupujem“. U nás však vzbudzuje pocit, že inde človekom nie som. V potravinách som tigrom alebo čo.
Ešte lepšie sa podaril slogan „Staraj sa o seba“. Človek by sa tu a tam venoval aj veciam verejného záujmu, ale pozrie na bilbord, uvedomí si, že sa má starať o seba, a poďho radšej zarábať.
Kedy sa po prvý raz v tomto roku začalo opakovať heslo „Spoločne to zvládneme“? Správne, bolo to pred voľbami, keď už mnohí ľudia pociťovali vzrušenie pri predstave, že zločinecká organizácia a politické vedenie krajiny prestanú byť dve označenia jednej a tej istej skupiny ľudí.
„Spoločne sme to zvládali“ aj titulom novín, ktoré Za slušné Slovensko rozdávalo na poslednej predvolebnej demonštrácii za Jána a Martinu a distribuovalo po Slovensku.