SME

Danko a Kollár myslia rovnako zle

Pritom stačilo nepreskakovať strany v čítanke.

Nový predseda Národnej rady Boris Kollár (vľavo) a jeho predchodca Andrej Danko (vpravo) si podávajú ruky počas ustanovujúcej schôdze.Nový predseda Národnej rady Boris Kollár (vľavo) a jeho predchodca Andrej Danko (vpravo) si podávajú ruky počas ustanovujúcej schôdze. (Zdroj: TASR)

Autor je fyzik

Bývalý predseda parlamentu Andrej Danko pri presadzovaní trinásteho dôchodku povedal, že nemyslí na nejaké čísla v rozpočte, ale na ľudí. Lenže zrejme nemyslel na ľudí, ktorí budú musieť splácať dlh, ktorým chcel vyriešiť zlú situáciu dnešných ľudí.

Terajší predseda parlamentu Boris Kollár povedal, že nedovolí rozšírenie bezzásahových území. Lebo by stovky lesných robotníkov prišlo o prácu. Ale asi nemyslel na to, čo budú robiť tí lesní robotníci, keď bude lesov ešte menej ako teraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oba výroky majú spoločnú chybu myslenia – nemyslia na dôsledky. Akoby si obaja spomenutí politici neuvedomovali, že svet je kauzálny, že každý jav, každý skutok má príčiny a že každý jav je príčinou ďalších javov.

Ťažké situácie sa nesmú riešiť tým, že sa spôsobia ťažké situácie nasledujúcim generáciám.

Lenže táto chyba myslenia sa neprejavuje len u niektorých politikov. Nepoznám štatistiku, ale viem, že zákon o trinástom dôchodky poslanci prijali. To znamená, že viac ako polovica poslancov sa dopustilo rovnakej chyby!

Možno sú len bezohľadní

Pritom poslancami by mali byť ľudia, ktorým osobitne záleží (malo by) na dôsledkoch ich rozhodnutí. Ťažko predpokladať, že medzi „neposlancami“ je tento pomer iný. To znamená, že ak nedosiahneme zmenu myslenia, nedosiahneme, aby ľudia mysleli v súvislostiach, tak to privedie kolaps našej spoločnosti.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6ZK9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 40 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 850
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 205
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 285
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 112
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 643
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 635
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Donald Trump.

Hnutie MAGA je moderná severoamerická verzia nemeckej NSDAP.


6

Dosť veľavravné operovanie s pojmom "bežní ľudia".


7
Peter Tkačenko.

Kto ju platiť nechce, v žiadnej koalícii nebude.


18
Protestné zhromaždenie v Pezinku.

Listujúc v novinách mám pocit, že Slovensko sa nadobro zbláznilo!


Veronika Šikulová 9
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 958
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 471
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 784
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 794
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 042
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 660
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 002
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 8 391
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu