Autor je umelec a publicista
V roku 2017 Mark Zuckerberg zverejnil manifest, v ktorom naznačil, že jeho ambície presahujú obyčajné podnikateľské plány. Namiesto zvyšovania výnosov firmy opisoval iný cieľ – vytvoriť globálnu spoločnosť a zmeniť svet.
Samozrejme, facebook mal byť v centre diania. „Naše výzvy majú globálny charakter – rozširovanie slobody a prosperity, podporovanie mieru a vzájomného pochopenia, vyslobodenie ľudí z pazúrov chudoby a urýchľovanie vedeckého pokroku,“ týmito slovami definoval Zuckerberg svoju víziu.
Od spísania manifestu ubehli tri roky a facebook čelí najväčšej protestnej kampani vo svojej histórii. Používatelia požadujú zmenu prístupu k šíreniu dezinformácií a nenávistných prejavov.
K vypínaniu reklám na sociálnej sieti sa pridávajú ďalšie významné spoločnosti a iniciatíva Stop Hate For Profit získava celosvetový rozmer.
Zdá sa, že pohár trpezlivosti pretiekol. Namiesto šírenia mieru a vzájomného porozumenia sme svedkami, ako facebook prispieva k prehlbovaniu polarizácie a zvyšovaniu vplyvu dezinformácií.