Autor je geograf, pôsobí ako samostatný vedecký pracovník v Geografickom ústave SAV.
Kauza diplomovky je len kúskom v skladačke vypovedajúcej o stave vzdelávania v tejto krajine.
Môžeme ešte dodať, že ide o krajinu, kde každý siedmy študent odchádza študovať do zahraničia, kde polovica populácie verí, že svet riadia tajné spoločenstvá, a učitelia odporúčajú konšpiračné plátky, s titulmi docent a profesor nepochodíte ani za riekou Moravou a predsedovia parlamentných strán šíria jasné hoaxy, prípadne rovno v RTVS halucinujú o čipovaní.
Už sme si akosi privykli, že podľa teórií ekonomického liberalizmu východného typu je investovanie do vzdelania či kultúry iba panské huncútstvo, reforma znamená rozpočtový škrt a keď sa zvažujú priority, vychádzame z predpokladu, že rozvoj duchovných kapacít sa zaobíde aj bez materiálnej podpory.
Ale oblasť vzdelávania a vzdelania čelí aj novým útokom.