Autorka je analytička pre kvalitu vzdelávania
Požiadavka, aby každý učiteľ bol spokojný s kvalitou učebnice, sa na prvý pohľad môže zdať nesplniteľná. Keď si však uvedomíme, že každému učiteľovi je zverených niekoľko desiatok žiakov, imperatív spokojnosti učiteľov s učebnicami je opodstatnený.
Narýchlo tvorené učebnice bez dlhodobo formovaných autorských kolektívov a širokého overovania akceptácie učebnice vo vyučovaní sú teraz jednou z príčin otvorenia trhu. Vyrieši otvorený trh s učebnicami dopyt po kvalite?
Nespokojní sú najmä s učebnicou matematiky
Tvorba nových učebníc na Slovensku bola vyvolaná predovšetkým spoločensko-politickou zmenou a na ňu nadväzujúcou reformou obsahu vzdelávania. Od novembra 1989 sme svedkami viac alebo menej úspešného zavádzania nových učebníc.
So školskou reformou kurikula v roku 2008 vyvstal problém nedostatku učebníc vyhovujúcich štátnemu vzdelávaciemu programu, následne problém ich kvality.
Podľa skríningu vydavateľstva Didaktis v roku 2011 až 77 percent učiteľov základných škôl a 84 percent učiteľov stredných škôl bolo nespokojných so súčasnými učebnicami.