Autor je teológ a pedagóg, je členom Progresívneho Slovenska
Argument? "V roku 1710 koncom jari zasiahol mesto Trnava mor. Prvá obeť bola zaznamenaná 19. júna 1710. Nasledovali mesiace a mesiace tvrdého lockdownu, ale nepomáhali. V novembri 1710 bola Trnava stále 'zavretá', ale mor sa šíril ďalej a kosil bohatých aj chudobných. Zúfalí občania sa rozhodli v spoločnej modlitbe prosiť o pomoc Pannu Máriu. Tak sa 21. novembra 1710 celé mesto zhromaždilo v Dóme sv. Mikuláša pri zázračnom obraze Panny Márie. Potom po modlitbách v procesii obišli námestie a Trojičný stĺp a za hlaholu všetkých zvonov v meste sa vrátili naspäť do Dómu sv. Mikuláša. A stal sa zázrak. Od toho momentu sa mor skončil. Od toho momentu už v Trnave nikto na mor nezomrel."
Toto sú slová ministra vlády členskej krajiny EÚ. Nabáda na "otvorenie kostolov" a argumentuje príkladom legendy z 18. storočia.
Netreba ministrovi robiť reklamu, však viete kto. Nesmejem sa, lebo toto nie je dôvod na to, aby sme sa tomu smiali. Táto miera iracionality je však už nebezpečná. Je to vážne, lebo pán minister tentoraz v spolupráci so zaslúžilou pani poslankyňou nežartujú. Myslia to vážne. Ich akože súkromný názor komunikujú, ako inak, verejne.
V 21. storočí uprostred Európy oprašujú magické chápanie ľudovej zbožnosti a stavajú ho na rovnocennú argumentačnú úroveň vedeckého prístupu k epidémii. Po tisovskej náuke sa nám tu udomácnila opäť deformovaná verzia istej vetvy rímskokatolíckeho ľudového výkladu zápisov z trnavskej kroniky z 18. storočia.
Populistické kresťanstvo slúži politikom
Táto populistická interpretácia je zaujímavá aj pre dejiny kresťanstva ako takého. Fatalistické a apokalyptické výklady reality totiž protirečiaca najlepším tradíciám kresťanského myslenia.