SME
Pondelok, 19. apríl, 2021 | Meniny má JelaKrížovkyKrížovky
AUTORSKÁ STRANA ONDREJA PODSTUPKU

Začína sa boj o novú podobu reality

Preteky zatiaľ vyhráva firma, ktorá pomerne dosť pokazila súčasnosť.

Virtuálna realita je pre Facebook len začiatok. Bude chcieť viac. (Zdroj: Unsplash - Giu Vicente)

Niekoľko veľkých technologických firiem vedie tichý boj o ďalšiu generáciu technológií. Jeho víťaz bude doslova diktovať, ako sa budeme pozerať na svet.

Predchádzajúca veta nie je nezvládnuté narábanie so slovom “doslova”. Naozaj je reč o tom, čo ľudia vo svete okolo seba uvidia a naozaj sa môže ľahko stať, že novú podobu sveta bude diktovať jedna či dve firmy.

Veľké technologické firmy už niekoľko rokov pracujú na technológii takzvanej rozšírenej reality. Jej vyspelú podobu si môžete predstaviť ako slnečné okuliare alebo kontaktné šošovky, ktoré vám do skutočného sveta okolo vás premietnu digitálny obsah. Skrátene sa tejto technológii hovorí rozšírená realita.

Pribudne digitálna plachta

Niekoľko veľmi jednoduchých príkladov. Podobné zariadenie vám do zorného poľa bude vedieť zobraziť to, čo by ste bežne videli na obrazovke telefónu. Správy, videá či novinky zo sociálnej siete vám budú vedieť vstúpiť do pozornosti prakticky kedykoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Naozaj zaujímavá ale bude v momente, keď sa začnú digitálne obrazy prelínať so skutočným svetom. Predstavte si, že sa pozriete na billboard, ale vaše okuliare namiesto starej vytlačenej reklamy v priestore dynamicky zobrazia online banner, ktorý bude zacielený podľa vášho vkusu.

Pri prechádzke po rušnej ulici vám v dave bude vedieť zvýrazniť známeho človeka, s ktorým by ste sa inak minuli, alebo stiahnuť obedové menu reštaurácie, okolo ktorej sa prechádzate, a rovno k tomu pripojí nedávne online hodnotenia. Tento systém časom prekryje celý fyzický svet digitálnou plachtou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7TGG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7TGG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autorská strana, Facebook
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Smer sa o zmenu pokúšal cez pozmeňujúci návrh aj s amnestiou.

15. apr

Sputnik má Viktor Orbán na propagandu.

2 h
Ilustračné foto.

Vláda v piatok prijala uznesenie k zákazu vychádzania.

16. apr

Neprehliadnite tiež

Karikatúra denníka SME (Sliacky).

4 h
Zuzana Kepplová.

Ruská diplomacia vidí len Američanov.

8 h
Ben Cunningham.

Darmo sa spoločnosť upína k vede, ľudia naďalej veria nezmyslom.

8 h
Zuzana Kepplová.

Vybrať sa s nákupným vozíkom do Ruska, akoby nebolo žiadne včera ani zajtra, sa nedá.

10 h