Existuje dokonalejšia metafora hamižnosti, ktorá poháňa globalizáciu, ako nedávno vzpriečená obrovská nákladná loď v Suezskom prieplave?

V roku 1869 francúzska loď L’Aigle ako prvá preplávala Suezským prieplavom v sprievode britského plavidla HMS Newport. HMS Newport bol dlhý 44 metrov, Ever Given merala 400 metrov, keď narazila na plytčinu 23. marca.
Inžinieri z 19. storočia si sotva predstavovali lode 21. storočia, no problém majú aj tí súčasní, pretože kapacita lodí na prepravu kontajnerov sa za posledné polstoročie zvýšila o 1500 percent.
Globálny lodný priemysel (ako každé zle regulované podnikanie) najskôr koná a následky rieši až neskôr. Tento obchodný model tradične využíva slabiny medzinárodného práva na registráciu lodí (loď Ever Given bola postavená v Japonsku, vlastnení ju taiwanská spoločnosť a registrovaná bola v Paname).
Ako uvádza nedávna správa nemeckej poisťovacej spoločnosti Allianz, „opatrenia na prevenciu strát nedržali krok s nárastom počtu lodí“ a „teraz vidíme dôsledky toho, čo sa v budúcnosti môže stávať opakovane“.