SME

Demografia nie je streľba od boku

Nemali by sme zabúdať ani na opačný pól, na podporu stratégie aktívneho starnutia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Autor je člen výkonného výboru Európskej únie seniorov a Rady vlády pre práva seniorov

Vo filmoch z divokého západu neraz vidíme streľbu od boku a westernoví pištoľníci väčšinou trafia. Tento spôsob si dosť obľúbil aj Igor Matovič, s presnosťou a zásahom cieľa je to už horšie. Najnovšie je to nápad so zvýšením DPH - či inou operáciou - ako zbraňou na zvýšenie pôrodnosti.

Ani početní oponenti by však nemali strieľať od boku, pretože demografia je naozaj vážna vec.

V jednom má expremiér a súčasný minister financií pravdu: starnutie populácie je pre celú spoločnosť mimoriadne naliehavá výzva. Nie je najvhodnejšie začať ju riešiť pod tlakom pandémie, ale odsúvať ju napokon nebude možné.

SkryťVypnúť reklamu

Východiskom však nie je žiadny izolovaný a zjednodušený krok, napríklad zvýšenie rodinných prídavkov, ale len výsostne komplexný prístup, s akým sa už roky až desaťročia boria aj najvyspelejšie krajiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O problematike je množstvo kvalitných odborných zdrojov medzinárodnej aj domácej proveniencie, napríklad v Štatistickým úradom SR vydávanom vedeckom časopise Slovenská štatistika a demografia.

Čo nás čaká z hľadiska demografických trendov, vieme vcelku presne, zložitejšie je to pri otázke čo s tým.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7Y27 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Igor Matovič

Záujmy Slovenska sú niekde inde ako v Moskve, hovorí Ivan Korčok.


a 3 ďalší 23
Peter Tkačenko.

Vytvára sa mu priestor pochovať aj tretiu alternatívu k Smeru.


275
Súvisiace témy: Demografia
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 921
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 012
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 5 319
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 896
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 2 969
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 717
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 570
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 425
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Zavádza sa nový katalóg výkonov, ale potrebujeme oveľa viac.


Ondrej Lunter
Kremeľ.

Historický revizionizmus Kremľa: Stav v regióne strednej a východnej Európy


Katarína Klingová 3

Celé Slovensko už žije hokejom a bude žiť čoraz viac.


14

Kreslí Mikuláš Sliacky.


11
SkryťZatvoriť reklamu