SME

Účet za blahobyt treba začať splácať (píše Peter Stach)

Než sa vyroja ochrancovia prirodzeného práva človeka na spaľovací motor, mali by sme vedieť toto.

Európske veci - Najdôležitejšie udalosti z európskej politiky, komentáre a analýzy. (Zdroj: SME.sk / Hej,ty!)

Autor je analytik, publicista a expert na európsku politiku

Keď Európska komisia na začiatku svojho mandátu v roku 2019 avizovala, že za svoju hlavnú prioritu považuje boj proti globálnemu otepľovaniu, eurobarometre a ďalšie prieskumy potvrdzovali, že väčšina občanov EÚ sa s tým viac alebo menej stotožňuje.

Prvé reakcie na balík konkrétnych opatrení na zníženie emisií oxidu uhličitého, ktorý Komisia predstavila minulý týždeň, však potvrdili, že oná široká podpora verejnosti bola založená na mylnom predpoklade, že snaha o záchranu sveta ich nebude nič stáť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Európa je dnes prvým svetadielom, ktorý predstavuje komplexnú architektúru na splnenie svojich klimatických cieľov," uviedla pri predstavení nových legislatívnych opatrení predsedníčka Komisie Ursula von der Leyenová. Tými hlavnými sú zníženie emisií skleníkových plynov o 55 percent už do roku 2030 a dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050.

Tritisíc strán

Čo si treba predstaviť pod pojmom "komplexná architektúra", o ktorej hovorí šéfka Komisie? Osem novelizácií existujúcich smerníc a nariadení, ktoré dopĺňa päť nových legislatívnych iniciatív. Spolu ide približne o tritisíc strán textu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najväčšiu časť z neho však tvoria analýzy dosahov jednotlivých návrhov. Podľa Komisie je výsledný mix politík "citlivou rovnováhou medzi cenovými opatreniami, cieľmi, pravidlami a podpornými opatreniami".

Hoci na slovenských sociálnych sieťach zatiaľ najväčší odpor vyvolal návrh na postupné ukončenie výroby spaľovacích motorov (technicky je zákaz formulovaný ako cieľ znížiť emisie CO2 v automobiloch do roku 2035 o sto percent), omnoho väčším politickým problémom budú návrhy na rozšírenie emisných povolení na oblasť vykurovania a dopravy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C859S na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg (vpredu v strede), švédsky premiér Ulf Kristersson (vpredu vpravo) a švédska korunná princezná Viktória (vpredu vľavo) pózujú pri príležitosti pristúpenia Švédska do NATO.

Uplynulo 20 rokov od vstupu Slovenska do NATO.


a 1 ďalší
Medveď hnedý.

Stratené dokumenty zásahového tímu hovorili o zastrelení mladej medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Gunnar diváka zaujíma aj vtedy, keď navonok nič významné nerobí.

V kinách je islandský film Samota.


Juraj Slafkovský oslavuje gól.

Zaznamenal svoj 41. bod v sezóne.


TASR a 1 ďalší

Neprehliadnite tiež

Medveď hnedý.

Stratené dokumenty zásahového tímu hovorili o zastrelení mladej medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Richard Raši.

Čo môžu naozaj zmeniť nové pravidlá pre štátne nákupy


Ak chce Pellegrini naozaj to najlepšie pre Slovensko...


Ilustračné foto.

Ad: Slovenská minimálna mzda kráča gréckou cestou.


SkryťZatvoriť reklamu