Autor je publicista a riaditeľ občianskeho združenia eduRoma
Rezort školstva už druhým rokom nedokáže zvolať a, najmä, udržať si pracovnú skupinu odborníkov, ktorá by dokázala vypracovať strategický dokument pre inkluzívne vzdelávanie.
Chýba tiež základná metodika, ktorá by po lete poradila zriaďovateľom a riaditeľom škôl, ako sa prakticky vyhnúť segregácii po nástupe detí do škôl.
Je známe, že minister školstva Branislav Gröhling nemá rád nič z toho, čo sa začína a končí slovami stratégia, koncepcia, metodika. V prípade oboch tém, ktoré spomínam však tieto domáce úlohy rezortu školstva zadala Európska komisia.
V prípade koncepcie inkluzívneho vzdelávania máme čas do decembra 2021. Riešenie segregácie rómskych detí nám Komisia zadala ešte v apríli 2015. Ako je vvšak možné, že hoci tu máme odborníkov a k tomu miliónové finančné zdroje z Plánu obnovy, rezort školstva stále nedokáže vypracovať a priniesť účinné recepty?
Som presvedčený, že významným dôvodom je zlý personálny manažment a nepremyslené riadenie (úradníckych) procesov tvorby.