YouTube, Instagram aj Tik Tok za posledné týždne oznámili, že idú výrazne sprísniť ochranu súkromia detí pri využívaní ich služieb. Veľké internetové firmy majú bohatú tradíciu v odvracaní sa od problémov, ktoré ich produkty deťom a tínedžerom vnášajú do života, a zdá sa zvláštne, že voči potrebám detí teraz precitli všetky naraz.
Situáciu by mohol vysvetľovať fakt, že vo Veľkej Británii začnú od septembra platiť pravidlá o tom, ako môžu internetové firmy stavať produkty pre deti a mladistvých.
Briti spolu s GDPR schválili aj pravidlá pre firmy, ktoré doručujú obsah deťom. Musia oveľa prísnejšie dbať na to, ako narábajú s ochranou súkromia detí, a zároveň nemôžu používať drobné triky na to, aby deti motivovali, aby konzumovali obsah viac alebo zverejňovali svoje informácie.