SME

Chceme platiť za obsah na internete?

Vyberať má zákazník, nie úradník.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Unsplash / Glenn Carstens-Peters)

Autor je analytik INESS

V roku 2020 urobilo združenie IAB Europe prieskum, v ktorom sa Európanov pýtalo, akú verziu internetu by preferovali: bez cielených reklám, ale s väčšinou spoplatneného obsahu, alebo dnešný model s obsahom prevažne zadarmo, ale s cielenými reklamami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Drvivá väčšina – 75 percent, odmietla za internetový obsah platiť. To by však v čoraz väčšej miere musela začať, ak by sa cielené reklamy, ktoré internet „zadarmo“ financujú, obmedzili, alebo zakázali. Čo sa pri aktivite niektorých členov Európskeho parlamentu môže stať.

SkryťVypnúť reklamu

Europoslanci za reguláciu reklamy

Možno ste už zachytili diskusie o nových európskych reguláciách veľkých internetových spoločností pod názvom Zákon o digitálnych službách alebo digitálnych trhoch. Tieto zákony majú ambíciu zregulovať prakticky všetky aspekty internetového života na veľkých platformách. Momentálne sa rieši predovšetkým fungovanie online reklamy.

Pôvodne chcela Európska komisia vykopávať otvorené dvere a išlo jej len o zvýšenie transparentnosti online reklám – teda o to, aby sme vedeli, prečo sa nám nejaká reklama na internete zobrazuje. Pričom dnes už tieto informácie spoločnosti Facebook alebo Google svojim používateľom poskytujú.

Teraz sa však zdá, že niektorým poslancom nestačí vykopávať dvere a rozhodli sa zrovnať so zemou celý dom. Ide najmä o poslancov z radov zelených a sociálnych demokratov, ktorí sa rozhodli, že obmedzia cielené reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ to na úplnú zhodu v europarlamente nevyzerá, ale aj tak táto iniciatíva stojí za našu pozornosť.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8JGN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Európska únia

Príslušníci Bundeswehru. Ilustračné foto.

Žiadosť Nemecka môže povzbudiť aj ďalšie krajiny.


TASR 1
Ilustračná fotografia.

Vo vývoze dominovalo víno z čerstvého hrozna.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 451
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 982
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 265
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 181
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 962
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 632
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radoslav Medzihradský: Majstrovstvá sveta v snookeri
  2. Jolana Čuláková: Extrémistickí aktivisti a "antifašisti" sa zahryzli do Pochodu pre život a stopli ho
  3. Dominik Sumbal: Obvinenie Juraja Šeligu je útokom na každého slušného človeka
  4. Veronika Mešková: Nomádka
  5. Lenka Hruščáková: Kiežby sme sa k sebe správali s väčšou úctou
  6. Viktor Pamula: Sen o Veľkom Uhorsku ožíva
  7. Marek Tocimák: Vlny Času
  8. Štefan Šturdzík: Tlaková rázová vlna.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 065
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 196
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 11 676
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 248
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 353
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 6 322
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 711
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 670
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťZatvoriť reklamu