SME

Praktický sprievodca vojnovou Ukrajinou (píše Petra Procházková)

Kým neskončí agresia, zostaňte doma.

Teritoriálna obrana pri meste Brovary, Ukrajina (Zdroj: TASR)

Autorka je redaktorka českého Deníka N

Cestovanie Ukrajinou je po útoku ruskej armády oveľa zložitejšie, ale nie nemožné. Namiesto dovolenkárov sem vo veľkom prichádzajú novinári, humanitárni pracovníci, lekári, aktivisti, politici a dokonca aj herci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidlo číslo jeden je necestovať lietadlom. Žiadne sem totiž nelietajú. Vzdušný priestor nad Ukrajinou bol už pred ruským útokom prezieravo uzavretý. Ostatne, tanec medzi raketami by bol veľmi riskantný a toho, čo teraz lieta nad Ukrajinou, je naozaj veľa.

Drony, lietadlá, stíhačky aj bombardéry. I keď tých je momentálne menej, pretože Ukrajinci sa naučili zaobchádzať so zbraňami od západných partnerov a lietadlá Rusom úspešne zostreľujú.

V neposlednom rade používajú obe strany blízko frontu vrtuľníky. Napriek tomu symbolom tejto vojny nebude pilot Meresiev, čo sa osemnásť dní plazil so zranenými nohami snehom, ale dron, nepilotovaná múdra mašinka, ktorá urobila z ruských tankových kolón železnú fašírku.

Takže lietadlom naozaj nie.

Ani loďou to nepôjde. Čierne more je plné mín a ruských vojnových člnov. Zostáva auto alebo vlak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zamínovanými cestami do neznáma

My sme zvolili automobil. Z doterajšieho používania našej redakčnej červenej fabie vyplýva jedna dôležitá vec: nejazdite vlastným autom. Bude vám ho natoľko ľúto, že začnete chodiť po Ukrajine pešo, a keďže je obrovská, nikam neprídete včas.

Okrem hlavných ťahov, ktoré sú od čias majstrovstiev Európy vo futbale v roku 2012 vo veľmi slušnom stave, sú ukrajinské cesty pretkané výmoľmi a dierami.

Boli tu už pred vojnou. Teraz pribudli mosty vyhodené do povetria a zamínované úseky, ktoré treba obchádzať po poľných cestách. Jazdiť po neznámych komunikáciách je pritom nielen pochabé, ale aj životu nebezpečné.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8VNE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Richard Raši.

Čo môžu naozaj zmeniť nové pravidlá pre štátne nákupy


Ak chce Pellegrini naozaj to najlepšie pre Slovensko...


Ilustračné foto.

Ad: Slovenská minimálna mzda kráča gréckou cestou.


Veľká súdna sieň Medzinárodného súdneho dvora v Haagu.

Harabinove výroky nie sú pravdivé.


Vladimír Balek
SkryťZatvoriť reklamu