SME

Krajniak prešiel druhému pilieru cez rozum (komentár)

Riešenie je prosté: rozdá peniaze, ktoré nemá.

Peter Tkačenko.Peter Tkačenko. (Zdroj: Archív SME)

Milovníci patologickej zábavy v podobe víkendových politických diskusií sa pred týždňom dočkali milého prekvapenia. Minister práce Milan Krajniak sa oboril na Smer, čo napáchal s druhým pilierom. Ibaže trochu inak, ako by sme čakali od člena samozvanej „najreformnejšej vlády v slovenských dejinách“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neprekážalo mu totiž zníženie odvodov do druhého piliera, preklopenie sporiteľov do fondov s garantovanou stratou ani systematická snaha vyhnať ľudí z kapitalizačného do priebežného systému. Kdeže. Posledný križiak sa posťažoval, že Smer druhý pilier nezrušil, veď v takom prípade by sa tie peniaze dali hneď prejesť!

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Krajniakove zmeny II. piliera: Kde majú skončiť úspory ľudí? Čítajte 

Krajniak možno nechtiac, ale týmto vlastne pomenoval kľúčový účel druhého piliera, teda nepustiť politikov k peniazom, ktoré poslúžia v budúcnosti. O to paradoxnejšie pôsobí, že jeho rezort teraz predstavil reformu, ktorá vytvára predpoklady na politickú udržateľnosť druhého piliera.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8VNP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dôchodky

Súvisiace témy: Druhý pilier, Milan Krajniak
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 777
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 370
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 354
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 219
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 894
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 886
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 768
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 289
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ IKEA pre Česko, Slovensko a Maďarsko David McCabe verí, že digitalizácia predaja môže fungovať aj v kamennom obchode.

Nábytkový gigant zavádza možnosti online nakupovania aj v kamenných obchodoch.


21
Ruskí vojaci na Ukrajine.

Rodiny obetí sú vydesené.


a 2 ďalší 49
Hliadka indickej armády v meste Šrínagar na indickej strane Kašmíru.

Zrod dohody predtým oznámil americký prezident Trump.


TASR 6

Keď stretnem medveďa a všimnem si ho skôr, ako on mňa, pozdravím ho.


Zuzana Šajbanová a 1 ďalší 17

Neprehliadnite tiež

Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


8
Premiér Robert Fico a prezident Peter Pellegrini.

Fico si vybral najhorší možný čas.


64

Geograficky užitočný vtip.


30
Fotku z osláv zverejnila aj kancelária ruského prezidenta.

Na Deň Európy Fico hrá štatistu v Putinovej divadelnej hre s názvom oslobodenie.


135
  1. Eva Gallova: Hrob neznámeho vojaka
  2. Martin Fronk: Strašidelné hradné podzemie, kde ozveny minulosti ešte stále šepkajú...
  3. Viktor Pamula: Obraz časti Slovenska
  4. František Adam Paló : Mário
  5. Rado Surovka: Je Progresívne Slovensko progresívne ?
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Anna Miľanová: Keby sme zabudli na hrôzy vojny,
  8. Martin Škopec Antal: Čo sa v SR udeje po Ficovej návšteve v Moskve?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 216
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 858
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 531
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 432
  5. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 10 941
  6. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 011
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 943
  8. Ján Kukulský: Fiktívny otvorený list Roberta Fika, ktorý zaznel dňa 4.4.2025 na proteste v Bardejove 5 786
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu