Autor je bývalý poslanec NR SR, pôsobí ako vedecký koordinátor Európskej siete expertov na ekonómiu vzdelávania, hosťuje na Sciences Po
Dopravné zápchy predstavovali pred pandémiou jednu z najnepríjemnejších súčastí života v Bratislave. Hoci na ne boli obyvatelia hlavného mesta roky zvyknutí, postupne sa zhoršovali. V posledných rokoch sa k nim pridával aj zvyšok krajiny.
Presun ľudí z autobusov a vlakov do áut, spojený s neustálym rastom nákladnej dopravy na cestách, začal v mnohých stredne veľkých slovenských mestách vytvárať cestné peklo. Stačilo aj málo – infraštruktúra zdedená často z čias socializmu sa nedokáže vyrovnať s dobiehaním západnej Európy v počte áut.
Podľa údajov spoločnosti TomTom sú zápchy v Košiciach horšie ako v Bratislave a sú nadštandardné dokonca aj z európskeho hľadiska.
A potom prišiel covid. Zo dňa na deň klesla cestná doprava v celej krajine o tretinu, v období lockdownov aj viac ako o polovicu. Zápchy prakticky zmizli.