Ujalo sa nám pekné označenie referenda za najdrahší prieskum verejnej mienky. V istom zmysle to skutočne platí, akurát že ten predražený prieskum sa v skutočnosti začal po zatvorení miestností a zverejnení výsledkov. Takpovediac v priamom prenose môžeme sledovať, kto všetko sa prihlási, že vôbec nič nepochopil.
Organizátori dostali k urnám takmer 1,2 milióna ľudí vo fakticky zbytočnom hlasovaní o nezrozumiteľných ústavných článkoch, ktoré prakticky nemalo kampaň. Iste, Robert Fico nadával koalícii a mal tlačovky, ale naozajstná kampaň vyzerá inak a je do nej zapojená celá verejnosť a médiá.

Nič také sa nedialo a predsa dokázal politicky izolovaný Fico, ktorého sme aj na tomto mieste posielali do politického hrobu, prakticky sám dotiahnuť k urnám takmer 1,2 milióna ľudí. To je napríklad citeľne viac, než dokázal vo vyhrotenej atmosfére zmobilizovať celý fundamentalistický tábor pri referende proti homosexuálom.