Autor je politológ
Po skončení prvého kola českých prezidentských volieb a prakticky vyrovnanom výsledku generála Petra Pavla a predsedu ANO Andreja Babiša boli línie kampane pred druhým kolom viac-menej jasné.
Keďže väčšina voličov neúspešných kandidátov by podľa prieskumov v druhom kole volila Pavla a samotného Babiša odmieta väčšina obyvateľov (je v pozícii ako bol u nás Mečiar a Fico), Babišova kampaň sa musela sústrediť na dve veci – čo najviac mobilizovať svojich voličov a nerozhodnutých a zároveň odradiť od voľby čo najviac potenciálnych voličov súpera.
Babišove útoky
Babišov štáb preto začal hrať dve témy. Po prvé spustil ostrú negatívnu kampaň prvoplánovo postavenú na spojení bývalého vojaka Pavla s hrozbou vojny. Mala však veľmi nešťastný štart, kde okamžite po prvom kole vylepil bilbord, kde straší, že Pavel zavlečie Česko do vojny – a použil slovo „vojak“.
To sa okamžite interpretovalo ako útok na všetkých vojakov a Babiš rýchlo zmenil bilbordy na „Generál nevěří v mír“.
Samotná stratégia sa však môže ukázať ako kontraproduktívna.