Za mizériu dnešnej politickej scény môže do značnej miery aj povýšenie marketingu vysoko nad obsah. Stranícke píár nad realistickú predstavu, čo krajina potrebuje.
V presvedčení, že bežný volič má pozornosť na úrovni mäsiarky obyčajnej, sa väčšina strán sústreďuje na svoj obal, ktorý predávajú ľuďom už vtedy, keď je ešte prázdny, alebo aj potom, ako je dávno vyprázdnený.
Predčasné voľby túto situáciu pravdepodobne ešte vystupňujú. Mal by sa udiať pravý opak. Volič by mal zo seba vydolovať zvyšok trpezlivosti a začať počúvať aj komplikovanejšie odkazy, dokonca ich vyžadovať.
Chcieť od politikov, aby hovorili o svojom pláne pre zdravotníctvo, školstvo, pre dôchodcov, pre podnikateľov. Očakávať, aby tieto plány podrobne vysvetľovali, a sledovať, ako ich novinári podrobujú odbornej kritike.