Autor je učiteľ na základnej škole, vedúci Celoslovenskej sekcie pedagogických zamestnancov v rámci Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku
V posledných týždňoch sa začala mediálna kampaň ministerstva školstva k chystanej reforme vzdelávania na slovenských základných školách (označovaná ako kurikulárna reforma). Viacerými denníkmi prebehli krátke správy s čiastkovými príkladmi, čo a ako by sa malo zmeniť vo vyučovaní.
Problémom je, že legitímne požiadavky pedagógov z praxe boli odignorované. Reformu v praxi pritom budú robiť práve oni.
Ako dopadne ďalšia školská reforma bez zaangažovanosti pedagógov, keď dialóg o zmenách je len predstieraný?
Nielen školské odbory sú proti takejto reforme
Obhajcovia reformy vzdelávania operujú s naratívmi, že odbory sú spiatočnícke, všetko im bolo vysvetlené a ku všetkému boli prizvané. Jediné, čo sa od nás viackrát žiadalo, bolo, aby sme dali súhlasné stanovisko k reforme. Za celé dva roky prípravy reformy boli naše pripomienky ignorované. Školské odbory preto rozbehli proti navrhovanej kurikulárnej reforme petíciu.