SME

Nakazili ste samých seba (píše Michal Havran)

Podstatou slovenskej politiky nie je ani verejné dobro, ani dobrý život, ani spokojná spoločnosť.

Úrovňou svojej komunikácie a vyjadrovania Blaha vyradil ľudí zo spoločnosti dospelých a vzdelaných Európanov.Úrovňou svojej komunikácie a vyjadrovania Blaha vyradil ľudí zo spoločnosti dospelých a vzdelaných Európanov. (Zdroj: TASR)

Autor je teológ a spisovateľ

Často počujeme, že veď to je iba komunikácia a kampaň a ku kampani a komunikácii to patrí, inak sa to vlastne nedá, inak si to ľudia nevšimnú.

Ľudia sú nepozorní, nepočúvajú, ľudia, teda my voliči alebo pozorovatelia, nie sme schopní vnímať nejakú závažnú tému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevieme sledovať diskusiu o štátnom dlhu alebo bezpečnostných záujmoch. Nerozumieme inflácii ani tomu, prečo keď idú ceny energií dole, tak ostávajú hore, pretože, ako usúdili politickí stratégovia, takejto komunikácie ani nie sme hodní.

SkryťVypnúť reklamu

Nemáme na to, aby sme pochopili úrokové sadzby ECB a prechod na zelenú ekonomiku, lebo my voliči prvotnopospolnej spoločnosti rozumieme iba jednoduchým témam. Rozumieme posteli, kostolu, mieru, jednoducho takým, ako si myslia poradcovia, slaboduchým konverzačným témam z polnočného taxíka s vodičom, ktorý vie po slovensky akurát diki.

Obsah slovenskej politiky

A takto nejako to tu už dlhší čas vyzerá. Slovenská politika veľmi rýchlo pochopila, že existujú dva základné druhy komunikácie.

Prvou je niečo, čo instagrameri a otvárači pleťových krémov nazývajú „tvorba obsahu“, pričom obsahom je čokoľvek, čo sa farebne hýbe, vyvoláva niečo podobné túžbe, závisti, obdivu.

Zo samotného obsahu sa stala rovnako prázdna a bezobsažná sila ako voľakedy z príbehu, keď mali zrazu všetky účty a chleby svoje príbehy a my sme ich tvorili spolu, pretože aj absolvent mediálnej komunikácie si zapamätal, že ľudia radi sedeli pri ohni, varili mamutie ragú a rozprávali si príbehy, a to všetko preto, aby vytvorili archetypálny pôvod marketingu ako príbehu.

SkryťVypnúť reklamu

A takí, ktorí majú čo povedať, lebo ako vravieval Schopenhauer, štýl je obsah, ostávajú mimo záujmu spotenej verejnosti, túžiacej po nových obsahoch a príbehoch a receptoch starých materí, lebo to znie ľudsky a novo a autenticky a predovšetkým to vytvára, alebo by malo vytvárať emocionálnu väzbu na tovar, v tomto prípade politiku.

Spasibo, Rossija!

Druhú formu poznáme, je to primitívne ziapanie spasibo, Rossija s goebbelsovskými gestami naučenými pred zrkadlom, aké predvádza Blaha pred ľuďmi, ktorých úrovňou svojej komunikácie a vyjadrovania vyradil zo spoločnosti dospelých a vzdelaných Európanov. Používa ich ako mlynček na mäso svojho frontu v Bachmute, každý deň posiela tisíce na verejnú hanbu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9QUX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Predčasné parlamentné voľby 2023

Populisti dokázali využiť zásadné zlyhania štátu.


7
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 440
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 979
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 929
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 599
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 110
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 341
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 886
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  2. Martin Eštočák: 💥 Skrytý rast výdavkov mesta Prešov: Za 2 roky o 1,1 milióna € viac na mzdy. A dohodári? Tí nás stoja takmer 200-tisíc ročne 💸
  3. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  4. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  5. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  6. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  7. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  8. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 380
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 424
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 423
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 102
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 132
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 976
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 677
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 442
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu