Niektorí si mysleli, že stačí vytlačiť logo univerzity na tričká čínskej výroby, na zošity, podložky, prípadne na umelé poháre. Že chýbajúca hrdosť študentov na univerzity, na ktorých študujú, a cena ich vzdelania sú otázkou marketingu.
Lebo u nás sme stále presvedčení, že marketing všeličo napraví. A ak študentom budú dostatočne dlho opakovať, že navštevujú dobrú školu, kde ich učia pedagógovia ovešaní titulmi, a uľahčia im cestu k diplomu, presvedčia ich. Že toto je cesta k vzdelaniu.
Aká je však vlastne hodnota ich vzdelania pre spoločnosť? Ak nie sú potrebné zručnosti konštruktéra lodnej vrtule alebo anatómie brušnej dutiny, názov ukončenej univerzity má pre lovca hláv alebo zamestnávateľa druhoradý význam.
Niekedy dobre napísaný životopis a nadšenie hravo prebije väčšinu diplomov, pokiaľ teda nejde o technické, lekárske alebo iné špecifické zameranie.
Posledné roky obyčajný občan alebo samotní študenti môžu mať oprávnene pocit, že stav slovenského školstva a odchody mladých ľudí do zahraničia v politickej aréne málokoho výraznejšie vzrušujú. Dokonca spoločenská hodnota vzdelania a rozhľadenosti ďalej degraduje.