SME

Kto pokazil kampaň a kto je úspešný? Čo čaká Smer a PS? A majú ešte šancu Hlas s SaS?

Politicko-spoločenský newsletter Kontext Jakuba Fila.

Pellegrini pred svojím voličstvom nemôže zaujať výraznejšie liberálnejšie či prozápadné postoje.Pellegrini pred svojím voličstvom nemôže zaujať výraznejšie liberálnejšie či prozápadné postoje. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Smer bez bilbordov, viaceré strany zatiaľ bez väčšieho zápalu a niekdajší líder rebríčka preferencií Hlas navyše aj bez obsahu. OĽaNO stavilo na fiatky, SaS na zmenu. Zatiaľ je však kampaň poznačená letom a politici sú skôr v teréne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň zatiaľ zvláda Smer, Progresívne Slovensko, ale aj OĽaNO či SNS. Naopak, nedarí sa Hlasu či Saske. Do volieb ostávajú ešte dva mesiace, postupne sa kampaň začne zostrovať a začne byť aj viac osobná.

Poďme sa pozrieť, aké boli doteraz kampane jednotlivých strán, koľko stáli, aj kto sú hlavní stratégovia v ich pozadí. Čo čaká Smer? A čo nesmie pokaziť Progresívne Slovensko? Aká posledná možnosť zostala SaS a má Hlas ešte šancu na obrat?

SkryťVypnúť reklamu

Čítate politicko-spoločenský newsletter Kontext Jakuba Fila. Ak sa vám bude newsletter páčiť, budem veľmi rád, ak ho odporučíte svojim známym alebo sa oň podelíte na sociálnych sieťach. Môžete mi tiež napísať alebo klásť otázky na jakub.filo@sme.sk. A na záver aj Zrnko nádeje.

Ak Kontext ešte stále neodoberáte a chcete ho každú sobotu ráno dostať do svojej e-mailovej schránky, prihlásiť na odber si ho môžete TU.

Smer silný v online a zatiaľ bez bilbordov

Kedysi bolo nemysliteľné, aby strana Smer, ktorej veľká časť voličov patrila medzi staršie ročníky, nemala bilbordovú kampaň. Heslá o istotách svietili naprieč Slovenskom zvyčajne od začiatku kampane. Teraz Smer zatiaľ bilbordovú kampaň nemá, avizuje, že s ňou začne zrejme až na prelome augusta a septembra. Viac o tom napísala Daniela Hajčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Tentoraz Smer zvolil inú stratégiu a sústreďuje sa predovšetkým na online priestor. Silný je na facebooku, youtube, kde produkuje množstvo obsahu, tiktoku, kde oslovuje najmä mladšie publikum.

Do svojich radov prizval aj trestne stíhaného extrémistického influencera Daniela Bombica, alias Dannyho Kollára. Je známy agresívnou komunikáciou, šírením extrémistického a násilného obsahu. Momentálne žije vo Veľkej Británii a je naňho vydaný medzinárodný zatykač. To však nebráni špičkám Smeru vrátane Roberta Fica či Kaliňáka, aby hosťovali v Bombicových online diskusiách.

Smer pritom minul podľa monitoringu Transparency International Slovensko na kampaň na facebooku či instagrame od 11. marca iba o málo viac než 21-tisíc eur, čo je v porovnaní s inými kandidujúcimi stranami pomerne nízke číslo.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívne ťaží z pozície najsilnejšej opozičnej strany, čo mu garantuje pomerne veľký priestor v spravodajstve. Jeho tlačové oddelenie je mimoriadne aktívne a týždenne posiela veľké množstvo tlačových správ.

  • Kto robí kampaň: v prípade Smeru nie je jasné, kto sa podieľa na ich kampani. O sociálne siete Smeru sa v minulosti aktívne staral Erik Kaliňák.
  • Koľko minuli: Z transparentného účtu vyplýva, že drvivá časť prostriedkov - 1,59 milióna eur zo sumy 1,64 milióna - odišla Agentúre Smer, v ktorej je konateľom Robert Kaliňák. Z otvorených zdrojov však nie je možné zistiť, kam ďalej peniaze tečú.

Progresívne Slovensko opatrne vyčkáva

Koalícia Progresívne Slovensko – Spolu oznámila v roku 2020 zámer navštíviť pred voľbami všetky obce na Slovensku a viesť intenzívnu osobnú kampaň, ktorú neskôr nahradili protesty proti mítingom ĽSNS.

SkryťVypnúť reklamu

Urobila dve chyby.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9VRR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 494
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 360
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 546
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 668
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 178
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 346
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 947
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 428
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michael Achberger: Revolúcia v jedálničku: čo sa stane, keď necháte ryžu vychladnúť?
  2. Pavol Burda: Späť do Trabantov
  3. Lucia Mihalíková: RODOS A JEHO 10 NAJ
  4. František Kukura: Slovanské bratstvo: dlhá tradícia sklamaní
  5. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  6. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIII.
  7. Michal Fizer: B-17 s pomocou pre SNP neprileteli z Bari. Bombardéry 483-ky vzlietali zo Sterparone.
  8. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 404
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 592
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 428
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 144
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 138
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 152
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 042
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 728
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu