SME

Kto pokazil kampaň a kto je úspešný? Čo čaká Smer a PS? A majú ešte šancu Hlas s SaS?

Politicko-spoločenský newsletter Kontext Jakuba Fila.

Pellegrini pred svojím voličstvom nemôže zaujať výraznejšie liberálnejšie či prozápadné postoje.Pellegrini pred svojím voličstvom nemôže zaujať výraznejšie liberálnejšie či prozápadné postoje. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Smer bez bilbordov, viaceré strany zatiaľ bez väčšieho zápalu a niekdajší líder rebríčka preferencií Hlas navyše aj bez obsahu. OĽaNO stavilo na fiatky, SaS na zmenu. Zatiaľ je však kampaň poznačená letom a politici sú skôr v teréne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň zatiaľ zvláda Smer, Progresívne Slovensko, ale aj OĽaNO či SNS. Naopak, nedarí sa Hlasu či Saske. Do volieb ostávajú ešte dva mesiace, postupne sa kampaň začne zostrovať a začne byť aj viac osobná.

Poďme sa pozrieť, aké boli doteraz kampane jednotlivých strán, koľko stáli, aj kto sú hlavní stratégovia v ich pozadí. Čo čaká Smer? A čo nesmie pokaziť Progresívne Slovensko? Aká posledná možnosť zostala SaS a má Hlas ešte šancu na obrat?

SkryťVypnúť reklamu

Čítate politicko-spoločenský newsletter Kontext Jakuba Fila. Ak sa vám bude newsletter páčiť, budem veľmi rád, ak ho odporučíte svojim známym alebo sa oň podelíte na sociálnych sieťach. Môžete mi tiež napísať alebo klásť otázky na jakub.filo@sme.sk. A na záver aj Zrnko nádeje.

Ak Kontext ešte stále neodoberáte a chcete ho každú sobotu ráno dostať do svojej e-mailovej schránky, prihlásiť na odber si ho môžete TU.

Smer silný v online a zatiaľ bez bilbordov

Kedysi bolo nemysliteľné, aby strana Smer, ktorej veľká časť voličov patrila medzi staršie ročníky, nemala bilbordovú kampaň. Heslá o istotách svietili naprieč Slovenskom zvyčajne od začiatku kampane. Teraz Smer zatiaľ bilbordovú kampaň nemá, avizuje, že s ňou začne zrejme až na prelome augusta a septembra. Viac o tom napísala Daniela Hajčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Tentoraz Smer zvolil inú stratégiu a sústreďuje sa predovšetkým na online priestor. Silný je na facebooku, youtube, kde produkuje množstvo obsahu, tiktoku, kde oslovuje najmä mladšie publikum.

Do svojich radov prizval aj trestne stíhaného extrémistického influencera Daniela Bombica, alias Dannyho Kollára. Je známy agresívnou komunikáciou, šírením extrémistického a násilného obsahu. Momentálne žije vo Veľkej Británii a je naňho vydaný medzinárodný zatykač. To však nebráni špičkám Smeru vrátane Roberta Fica či Kaliňáka, aby hosťovali v Bombicových online diskusiách.

Smer pritom minul podľa monitoringu Transparency International Slovensko na kampaň na facebooku či instagrame od 11. marca iba o málo viac než 21-tisíc eur, čo je v porovnaní s inými kandidujúcimi stranami pomerne nízke číslo.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívne ťaží z pozície najsilnejšej opozičnej strany, čo mu garantuje pomerne veľký priestor v spravodajstve. Jeho tlačové oddelenie je mimoriadne aktívne a týždenne posiela veľké množstvo tlačových správ.

  • Kto robí kampaň: v prípade Smeru nie je jasné, kto sa podieľa na ich kampani. O sociálne siete Smeru sa v minulosti aktívne staral Erik Kaliňák.
  • Koľko minuli: Z transparentného účtu vyplýva, že drvivá časť prostriedkov - 1,59 milióna eur zo sumy 1,64 milióna - odišla Agentúre Smer, v ktorej je konateľom Robert Kaliňák. Z otvorených zdrojov však nie je možné zistiť, kam ďalej peniaze tečú.

Progresívne Slovensko opatrne vyčkáva

Koalícia Progresívne Slovensko – Spolu oznámila v roku 2020 zámer navštíviť pred voľbami všetky obce na Slovensku a viesť intenzívnu osobnú kampaň, ktorú neskôr nahradili protesty proti mítingom ĽSNS.

SkryťVypnúť reklamu

Urobila dve chyby.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9VRR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Marián Kéry.

Keby mnohí politici napísali práce poriadne, prišli by sme o malú jazykovú lekciu.


10
Publicista Matúš Ritomský.

Ľahkovážne volať po spoločenských otrasoch znamená ignorovať ich tragické dôsledky.


4

Ficovi sa zosypal jeden z pilierov sebaobrany.


8
Jindřich Šídlo

Detinské správanie prináša výsledky.


4
  1. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  2. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  3. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  4. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  5. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  7. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  8. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 941
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 917
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 18 561
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 030
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 586
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 508
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 374
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 119
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu