Autor je žurnalista, pôsobí v oblasti firemnej komunikácie
Premiér tejto krajiny rezignoval. Mohlo by sa zdať po tom, čo oznámil, že sa nebude baviť s nepriateľskými médiami. O tom, ktoré to sú, rozhodol on sám, prípadne si dal poradiť od Erika Kaliňáka, ktorý sa nedávno preslávil ako vykladač mediálneho prostredia, pravidiel, etiky a profesionálnych novinárskych štandardov. Dôvod je jednoduchý – „lebo nám robia zle“.Je to ďalší v rade argumentov, ktorý premiér tejto krajiny používa na označenie nepriateľov jeho strany a vlády.
Tí, ktorí sa vďaka výkonu profesie v zmysle platnej legislatívy a etických noriem skôr či neskôr dostanú do konfliktu s názormi a najmä so záujmami premiéra, nie sú v jeho očiach názoroví oponenti, ale rovno nepriatelia.
Či už ide o vyšetrovateľov, prokurátorov, skutočných novinárov, alebo naposledy riaditeľa ÚRSO, ktorého by premiér našej krajiny najradšej zaškrtil vlastnými rukami. Hoci tento úradník, ktorého premiér označil za sociálneho netvora, si len splnil zákonnú oznamovaciu povinnosť. Fico tak svojmu publiku doručil dennú dávku nenávisti a zvýšil úroveň kontaminácie verejnej diskusie.
Naopak – v premiérovej priazni sa momentálne kúpu „občianske médiá“. Takto Erik Kaliňák označuje internetové portály, rádiá a youtube kanály, ktoré zbytočne nevyrušujú pri vládnutí a nekladú nepríjemné otázky. Samotné miesto pod slnkom nemôže týmto „médiám“ stačiť. Chcú byť rešpektovanými, a preto napodobňujú činnosť profesionálnych médií.