SME

Čo je zač? pýtajú sa z ministerstva na lekárku

Kritika fotografie ministerky s predčasniatkom vyvolala čudnú reakciu.

Ministerka po kritike záber stiahla.Ministerka po kritike záber stiahla. (Zdroj: FB/Zuzana Dolinková)

Autorka je právnička a odborníčka na zdravotníctvo

Primárka Vanda Chovanová z Detskej fakultnej nemocnice v Košiciach je nasledovaniahodná žena.

Na facebooku upozornila ministerku Dolinkovú, že nie je správne dotýkať sa predčasne narodených detičiek len pre fotku. Vyvolalo to nevhodnú reakciu ministerstva zdravotníctva, keď ministerka fotku síce stiahla, ale ospravedlnenie nielenže neprišlo, ale začali sa zaujímať o pani doktorku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto by si dovolil kritizovať nevhodné konanie svojho šéfa alebo toho, kto živí jeho firmu, inštitúciu, kde pracuje? Kto by mal odvahu verejne čo i len pomenovať situáciu, pravdu o nejakom jave, s rizikom, že záver nemusí byť príjemný?
Takých ľudí je málo.

SkryťVypnúť reklamu

Vždy sa môžeme len pozerať, frflať, mať blbé nálady, klesať na duchu a hovoriť si:„Však čo, ja sám nič nezmôžem.“
„Však čo, nech to vybojuje môj šéf, on je za to platený.“
„Však čo, ešte mi potom budú robiť zle, keď sa ozvem.“
„Však čo, hádam o pár rokov sa nájde niekto osvietený, kto to tu uprace.“
„Však čo, ... “

Odvaha nie je samozrejmosť, vykročenie z komfortnej zóny v prospech niečoho väčšieho nie je samozrejmosť.

Každý je spoluzodpovedný za tú oblasť, v ktorej pracuje, a za spoločnosť, v ktorej chce žiť. Jednoduchý a jasný komentár pani doktorky nepochybne prispel k vyššej ochrane aj dospelých pacientov v nemocniciach. Podobná výstavná fotka už nevznikne. Pre niekoho odvážny krok, pre niekoho obyčajný.

Samozrejme, že v tejto konkrétnej situácii dal dieťa na ruky ministerky personál, ale mohlo jej aj samej dôjsť, že to je nie je úplne v poriadku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CANHZ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 486
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 826
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 935
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 840
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 5 246
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 135
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 734
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 2 739
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Odbory a kolektívne zmluvy vraj ohrozujú konkurencieschopnosť ekonomiky.

Problém spočíva v zle nastavenom daňovo-odvodovom mixe.


Zoznam ešte nie je definitívne uzavretý.


3
Jindřich Šídlo

Nie je isté, či sa reality šou vráti na obrazovky.


11

Pre nás urážka, ale v ich prirodzenom prostredí si tak vyjadrujú kompatibilitu.


7
  1. Branko Štefanatný: Hej Slovák, buď hrdý ako Francúz!
  2. Dada Vozáriková: Vyčerpávajúci výstup na najvyššiu horu Ománu
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  4. Jozef Pivarník: Recenzia: Kingdom Come Deliverance 2 – Konečne Hra, Kde Môžete Zomrieť na Dysentériu Skôr, Ako sa Naučíte Čítať
  5. Viktor Pamula: ( Bez )bariérové kultúrne podujatia v Spišskej Novej Vsi.
  6. Ivan R. V. Rumánek: K zájmenu "svůj"
  7. Ján Škerko: Čo sa deje práve teraz? Rúca sa starý svet.
  8. Jozef Pivarník: Agent Kotlár: Muž, Ktorý Odhalil Všetko (A Možno Aj To, Čo Neexistovalo)
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 864
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 499
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 272
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 437
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 16 638
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 405
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 146
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 4 692
  1. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  2. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  5. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  7. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  8. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
SkryťZatvoriť reklamu