SME

Hlas nemá zmysel a nemá ani budúcnosť (píše Samo Marec)

Ostane len Peter Pellegrini.

Keď Peter Pellegrini odišiel do prezidentského paláca, jediná tvár sa stratila.Keď Peter Pellegrini odišiel do prezidentského paláca, jediná tvár sa stratila. (Zdroj: TASR)

Autor je prekladateľ a publicista

Predseda Hlasu a minister vnútra síce môže pobehovať ako veverička, čo sa omylom napila kávy, a hovoriť o najväčšej konšpiračnej sieti v dejinách, ale my si nemusíme klamať: nefunguje to.

Nech už chcel Hlas pri svojom vzniku byť čímkoľvek a z akýchkoľvek dôvodov, dnes tým už nie je. Zároveň však nie je ani ničím iným.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejaké sľuby asi voličom dali, bohvie, ale nesplnili ich. Nemajú tváre, ani úplne najkompetentnejší nie sú, no a dalo by sa povedať, že ani politicky to nerobia najlepšie – teda ak je cieľom zachovanie Hlasu, čo by teoreticky malo byť.

SkryťVypnúť reklamu

Vidieť to aj v prieskumoch: pokles je dlhodobý, stabilný a nepopierateľný: tretina voličov je v ťahu, desať percent je na dohľad, no a potom už hrozí slušný tobogan.

Na počiatku bola zrada

Keď Peter Pellegrini založenie Hlasu oznámil, bola to zrada. Neklamme si, naozaj bola. Robert Fico sa vtedy nachádzal na preferenčnom dne a mal menej ako desať percent, prejavovali sa uňho isté problémy so životosprávou a okrem toho mu hrozilo, že stratí osobnú slobodu.

Teda nieže po trojnásobnom premiérovi neostane žiadne politické dedičstvo alebo že si bude ekonomické zisky svojho politického pôsobenia užívať niekde v decentnom exile. Nie, hrozila mu basa, veď presne s týmto prísľubom vyhral Igor Matovič voľby.

Možno si spomeniete, že Robert Fico bol vtedy pomerne na nervy, no a ak sa v tejto situácii na vás vykašle stranícka dvojka, tak zrada je ešte láskavé pomenovanie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB7Z2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  3. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  4. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  1. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  4. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  5. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  6. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  7. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  8. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 18 983
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 16 705
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 5 287
  4. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 867
  5. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 3 380
  6. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 3 137
  7. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 2 991
  8. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 2 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kreslí Mikuláš Sliacky.


3
Peter Tkačenko.

Robert Fico chce splniť, čo nám sľúbil: spálenú zem.


5

Konkrétne relácie si doplňte každý sám podľa vkusu, nech to nie je na mňa.


2
Matia Lenická

Je načase nedávať ultimáta ani sankcie.


7
  1. Ján Šeďo: Záchodová misa nie je v projekte, marš do latríny !
  2. Eva Šnircová: Ako si naplánovať sabbatical, aby nebol len predĺženou dovolenkou
  3. Braňo Ondruš: Európu obchádza strašidlo... nemeckej militarizácie
  4. Petka Slivková: V čom je čaro Miletičky?
  5. Marek Mačuha: Drahý alebo lacný plyn?
  6. Rudolfa Vallová: eVisitor ministra Huliaka predbieha dobu
  7. Miro Broniš: Nevýchovná učebnica výchovy? Ján Danek (JD): Výchova v teórii a praxi (VTP). UCM Trnava 2022
  8. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 2
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 46 589
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 12 520
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 12 357
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 11 337
  5. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 10 041
  6. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 6 574
  7. Rastislav Puchala: Pomóóóóc, Angličania idú 5 628
  8. Vladimír Benčík: Konštantínopol v roku 1453: Dráma pádu Byzantskej ríše 4 304
  1. Marcel Rebro: Ruskú vodku káže, francúzsky koňak pije: Fico a jeho malý geopolitický chaos
  2. Věra Tepličková: Aj kraj pod Veľkou Javorinou už bude v bezpečí - Michal vraj vstúpi!
  3. Roman Kebísek: Novomeský nazval Clementisa „svätým za dedinou, v nej však nevítaným“ (1939)
  4. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  5. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  6. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  7. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  8. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
SkryťZatvoriť reklamu