Len pred pár týždňami preletela Českom a Slovenskom správa, ako jednoducho sa dajú internetoví influenceri najať na šírenie čínskej propagandy. Youtuber Martin Mikyska alias Mikýř oslovil desiatky osobností českého a slovenského internetu s dosahom na státisíce ľudí a ponúkol im plne hradenú a navyše aj honorovanú dovolenku v Číne.
Mnohí z nich nadšene súhlasili a nijako ich nerozrušili ani zmluvné podmienky, z ktorých bolo jasné, že majú život v Číne vychvaľovať a taktne mlčať o všetkom, čo zaváňa kritikou porušovania ľudských práv.
Žiadne reči o nezávislosti Taiwanu, protestoch na Námestí nebeského pokoja, o Tibete alebo o postavení Ujgurov. Majú len chodiť po pekných pamiatkach, chváliť čistotu miest a nákupné centrá. Pretože presne o to v zjednodušenom svete dvadsaťsekundových príspevkov ide. Moderné nákupné centrum = vyspelá spoločnosť.
Našinec si okamžite spomenul na nadšeného Andreja Danka, ktorý s notesom v ruke zapisoval ceny masla v ruských supermarketoch, a Ľuboša Blahu, ktorý z tej istej krajiny priniesol prelomové svedectvo o existencii práčok. Korunu tejto blbosti však tento týždeň nasadili manželia Uhríkovci.
Vydali sa na štvordňový organizovaný výlet do Bieloruska a slovenský internet oblažili videom o krásach a výhodách diktatúry.