Autor je bývalý poslanec NR SR, vedie impaktový investičný fond a pôsobí ako hosťujúci profesor na Sciences Po v Paríži a Hertie School of Governance v Berlíne
Mladší syn už roky chodí do skautského tábora. Na oravskom kopci sa dva týždne v roku učí veci, ktoré sú dnes pre deti čoraz vzácnejšie – postarať sa o seba aj o druhých (vrátane varenia a latrín), žiť v stane na karimatke, zvládnuť strach z nočného lesa alebo vydržať bez obrazovky.
Tento rok bola celá akcia niekoľko týždňov na hranici zrušenia, pretože hlavná hygienička sa na poslednú chvíľu rozhodla, že aj skautské tábory musia splniť podmienky určené pre podujatia konajúce sa v hoteloch či v zotavovniach. Až minulý týždeň sa účinnosť prísnejších pravidiel posunula na október.
Skauti budú mať rok na riešenie byrokracie, čo, samozrejme, problém nevyriešilo, nehovoriac o tom, že mnohé tábory medzitým organizátori radšej odvolali.
Thiel a vláda Antikrista
V rovnakom čase poskytol dlhý rozhovor denníku New York Times jeden z najznámejších technologických investorov Peter Thiel . Spoluzakladateľ PayPalu, prvý investor do Facebooku či SpaceX, je veľmi zaujímavou postavou nielen z komerčného, ale aj zo spoločenského a z politického hľadiska.
I keď neskrýva, že je gej, podporuje konzervatívnu americkú pravicu, osobitne Donalda Trumpa, pričom má vyhranené libertariánske názory. Zároveň verí, že prichádza antikrist, o čom nedávno dokonca hovoril na súkromnej večeri s Vladimírom Palkom v Bratislave (naozaj).
Podcast New York Times získal zaslúženú pozornosť práve diskusiou o tom, čo Thiel považuje za antikrista. Preňho je to zjednotený celosvetový totalitný štát, ktorý by mohol vzniknúť zneužívaním strachu ľudstva z existenčných rizík, ako sú jadrová vojna, klimatické zmeny alebo katastrofy súvisiace s umelou inteligenciou.
Naznačil, že antikrist získa moc neustálym zdôrazňovaním apokalyptických scenárov, pričom bude predstavovať „mier a bezpečnosť“ ako riešenie. Zosobnením týchto obáv je preňho Greta Thunbergová (naozaj).
Kľúčom k riešeniu najväčších problémov ľudstva nie je podľa Thiela kolektívne konanie alebo medzinárodné dohody, ale technologický pokrok, dokonca aj za cenu veľkých rizík. Tvrdí, že už päťdesiat rokov čelíme stagnácii, keď sa ľudstvo po dlhom období rýchleho progresu zľaklo a všetko preregulovalo. Preto nemáme zázračné lieky, lietajúce autá či neobmedzenú energiu.