Druhá edícia SuperStar veru nestrhla taký záujem ako prvá. Dalo sa to čakať, sledovanosť v reprízach všade padala. Napriek tomu STV živí propagandu úspechu. Takže iba preto, aby sme - ako obvykle - v kope balastu nestratili podstatu, si povedzme, že STV je jediná televízia na svete, čo ukončila SuperStar v strate. Je to umenie, ale fakt sa podarilo. Námietka o malosti trhu je dobrá, ale on bol malý už vtedy, keď sa kupovala licencia. Prerobiť na SuperStar je umenie preto, lebo formát bol vymyslený a budovaný len a výlučne ako mašina na tvorbu zisku. Žiadny iný zmysel nikdy nemal. "Objavovanie talentov" (a pod.) je marketingová nálepka, aby sa automat na peniaze predával bez zábran. Tvrdenie STV, že uvedenie SuperStar im "posilnilo značku na trhu" (podtext - strata je krátkodobá), je manipulácia nielen faktická, ale hodnotová. Vtipná je totiž polemika, že názor na to, či SuperStar patrí do STV, je vec interpretácie verejnoprávnosti. Interpretujme teda: Ak už existuje zhoda (???), že je nutné z verejných peňazí živiť televíziu, tak prioritná nie je otázka, či si dobre "posilňuje značku", ale celkom iná: Aké dosahy ten či onen program na verejný priestor má? Aké hodnoty, normy a vzťahy v spoločnosti tá či oná relácia (celá Jednotka!!) posilňuje? Čiže ako prispieva k cieľu, ktorý vyberanie koncesií opodstatňuje?