Povznesenie nad megabordom agentúry Šanca, ktorý propaguje Zuzanu Martinákovú vo svetle, v akom sa zrejme nevidí rada, je zbytočné a pokrytecké. Vidíme jednu z najmiernejších foriem tzv. negatívnej kampane, aká je vo svete bežná a nemusí byť etická o nič menej ako kampaň "pozitívna".
Áno, niekedy sa žiada, aby sa zadávateľ objednávky neskrýval a nehanbil za svoj nápad. To sú "reklamy", kde sa niečo konkrétne o inom subjekte tvrdí a volič-adresát by mal poznať zdroj, aby vedel, že nejde o výmysly anonyma. V prípade, ako je náš, keď obsahom posolstva je irónia a otázka ("odkiaľ máte peniažky?"), je osoba objednávateľa možno zaujímavá, ale nepodstatná. Napríklad SDKÚ sa kdekto (okrem prokurátora!) už pýtal, odkiaľ majú peniažky. Na tom nič zlé nie je, naopak, zvedavosť je legitímna a verejnoprospešná. A ak je niekto ochotný za lepšiu publicitu otázky vo verejnom záujme aj zaplatiť, trebárs sedem megabordov, tak len smelo do toho. A pokojne sa dá takto pýtať hocikoho - trebárs aj Slobodného fóra. To nie je diskreditácia ani znevažovanie, hoci ten, kto nadobudol peniažky legálne a zo slušných zdrojov, podpásový zámer a nesolídnosť pociťovať môže. Taká je už kampaň. Na českých voľbách sa napr. zúčastňuje Balbínova poetická strana, ktorá inú činnosť ani nevyvíja, iba vylepuje bilbordy zosmiešňujúce KDÚ-ČSL. K autorstvu všetkých sa aj hrdo hlási, záhadou len je, odkiaľ vzala - peniaze. Aj také existuje.