SME

V uchu jed, na perách spomaľmáš

Nikdy som nemala rada priestory spojené so športom, najmä to predpeklie - prezliekarne.

Zväčša tmavé, studené a plné hmýriacich sa a pokrikujúcich ľudí. V detstve ma deprimoval pach telocvične, studené parkety, železné tyče na šplhanie. Čerstvo si na to spomeniem, keď v šatni na plavárni začujem dievčatko, ktoré sa s úzkosťou v hlase pýta mamičky. „Ale keď príde tma, pôjdeme spať pekne domov, však?“ Chúďatko, bálo sa, že sa už nedostane z toho drsného, vlhkého kasárenského priestoru plného skriniek, železných zámkov a cudzích holých zadkov. Keď som potom v puberte objavila kaviarne, hneď mi bolo jasné, že patrím práve tam - do útulných, mäk­kých priestorov, nie do telocviční. Časom na to asi príde aj to dievčatko. (Držme jej všetci spolu palce!)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V kaviarňach väčšinou cítiť kávu, nie pot, a málokedy tam niekto kričí a huláka. Vlastne, okrem rádia. Spisovateľ Ernesto Sabato nedávno napísal na túto tému článok. Vyše osemdesiatročný spisovateľ sa sťažuje, že už pomaly niet v Buenos Aires kaviarne, kde by si mohol v pokoji posedieť s kamarátmi, či prečítať noviny. Vyháňa ho hlasná hudba z rádií. Upozorňuje, že mu to prekáža práve ako jej milovníkovi. Hudbu by totiž mal človek počúvať, keď si to sám želá. Hudba je čokoláda pre uši. V kaviar­ňach je však zväčša zlá - rádiová. Má za úlohu prekryť zvuky pri chystaní nápojov, fučanie stroja na kávu, tlmené rozhovory hostí. Zvuky, ktoré v skutočnosti patria k atmosfére kaviarne.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C2RB9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 995
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 506
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 404
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 898
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 401
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 929
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 700
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Maďarský premiér Viktor Orbán.

Orbán je odtrhnutý z reťaze.


7

Dobré správy. Humor je naďalej účinnou zbraňou bezmocných voči mocným.


35
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 65

Keď sa ani len od vlastného premiéra nedokážeš nič naučiť.


9
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 79 774
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 798
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 189
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 180
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 057
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 578
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 938
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 829
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu