Návrh prekladá Pavol Paška po zhruba piatich rokoch svojho účinkovania v parlamente. Hoci mal viac príležitostí, návrh na zrušenie imunity doteraz nepodal. Isteže, je možné, že ho osvietilo až teraz – teda najneskôr pri stretnutí s prezidentom a predsedom vlády, keď návrh verejne prezentoval. Skúsený poslanec, akým vzhľadom na počet rokov odsedených v parlamentnej lavici Paška nepochybne je, isto vie, že tak, ako sa nechodí s bubnom na zajace, ani návrhy zákonov sa v parlamente nepredkladajú len tak hlava-nehlava. Tobôž keď ide o zmenu ústavy. A nič na tom nemení ani to, že návrh nepredkladá do legislatívneho procesu, ale iba Stálej komisii parlamentu pre ústavu a rokovací poriadok, ktorú vymyslel.
Návrh na zmenu ústavy Pavol Paška pritom predkladá nielen bez predbežných konzultácií nielen s kolegami poslancami zo strany Smer, ale aj s koaličnými partnermi. Svedčia o tom ich prekvapivé reakcie. A treba povedať, že aj odmietavé, takže ten, kto staví na to, že predseda parlamentu s týmto návrhom neuspeje, nemôže prehrať. A s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou ani ten, kto by stavil na to, že návrh sa nedostane ani len na rokovanie parlamentu.
Asi najhlavnejšie je však to, že predseda parlamentu prichádza so svojím návrhom práve v čase, keď sa parlament bude zaoberať podobným návrhom. Predložila ho skupina opozičných poslancov a navrhuje ponechať imunitu poslancov iba na výroky prednesené v parlamente a v jeho orgánoch. Nemožno to dokázať, ale keby chcel Pavol Paška zabrániť tomu, aby parlament posunul návrh opozičných poslancov do druhého čítania rovnako, ako to bolo koncom minulého roku, vyrukoval by s rovnakým návrhom ako teraz. Teda na úplné zrušenie imunity, ale až po posúdení komisiou. Najlepším a veľmi úspešným spôsobom, ako zabrániť tomu, čomu sa zabrániť chce, totiž stále zostáva osvedčený spôsob - zriadenie komisie.