Tak je to aj s Michalom Kirchnerom, rozprávačom Eskorty.
Fúúúúú, jeho character-designe by obstál v komikse "o Západe, ktorý je teraz na Východe". V románe niet ilustrácií ani bublín, no príval fabulovania si rovnako dobre možno predstaviť v šate komiksovej estetiky, ktorá dominovala hrdinovmu dospievaniu. Hŕŕŕŕŕ, hrnúce sa statické panely sú nositeľmi pretržitej dynamiky, ktorá sa bez čitateľskej spolupráce na hre ani nehne.
Špeciálna reality šou
V šestnástich živých obrazoch prvej časti sa dozvedáme celú vorgeschichte nášho superantihrdinu, neskoršieho pracovníka eskortnej služby: "Moja rodina pochádza z Bratislavy. Nemôžem za to." Takže prešporský Nemec, Pražan, Berlínčan, konzument komiksov a LSD, absolvent herectva. Chlapec, ktorý by "vyzeral lepšie, keby sa narodil ako žena" a ktorého po emigrácii rodičia za neposlušnosť často strašili bývalým domovom: "Zbaľ si veci! Cestujeme naspäť do Prahy!" - "Nie, prosím, nie, hocikam, len nie tam...". Vnuk geja a lesby, ktorých malo manželstvo ochrániť pred heterosexuálnym imperatívom fašizmu. Jeho otec, narodený v Terezíne, "svojich rodičov nikdy nepoznal a dlho nevedel, že sa narodil iba preto, aby ich zachránil. Jeho život si priali ako vlastné mimikry, no bol to neúspešný pokus." On sám sa stal synom geja a lesby, ktorých malo manželstvo zneviditeľniť v období normalizácie. Nadsázka stíha rýchlymi strihmi realitu. Prudkými "vzmvzm" mixuje pôsobivo hyperrealistickú výpoveď o období, keď "staré pravidlá ešte platili. Západ bol na západe. Východ na východe."