a aj mal. Novela má rozšíriť zoznam síce nepochybne potrebnej výstavby ciest, ale budovaných na cudzích pozemkoch.
Minister Vážny z vlastnej skúsenosti veľmi dobre vie, že stále platí – to, čo on mieni, premiér mení. Nič na tom nemení ani skutočnosť, že na potrebe novely zákona sa zhodla vláda. Minister totiž návrh nepripravuje z vlastnej iniciatívy, ale na základe uznesenia, ktorým mu vláda uložila novelu predložiť. Mimochodom, stalo sa tak na základe „Analýzy sociálno-ekonomickej situácie Trenčianskeho samosprávneho kraja a návrhom na zlepšenie v sociálnej a hospodárskej oblasti“. Nie je síce jasné, ako s tým súvisí napríklad výstavba ciest D4 Jarovce – Stupava alebo R1 Banská Bystrica – Ružomberok, ktoré sú v iných krajoch, ale nateraz to nie je ani dôležité. Napokon, je predsa všeobecne známe, že keď sa veľmi chce, potom naozaj všetko so všetkým súvisí. V politike aj Lisabonská zmluva so školským zákonom.
Oprávnene možno očakávať, že v čase, keď bude návrh hotový a pripravený na rokovanie vlády, vydajú prokurátori apel adresovaný premiérovi Ficovi. Na jeho základe by vláda mala rokovanie o novele odložiť. Podobne ako v prípade návrhu ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku z dielne nezávislých poslancov. Robert Fico najskôr vyhlásil, že bude tlačiť na poslancov svojej strany, aby zaň hlasovali. Po stanovisku prokurátorov sa situácia zvrtla a tlačiť prestal. Prokurátori ho totiž upozornili, že v období, keď Ústavný súd rozhoduje o návrhu skupiny poslancov o súlade zákona s ústavou, nie je vhodné zaraďovať do legislatívneho procesu takmer identický návrh ústavného zákona. Pretože by sa tak mohla „obchádzať a negovať rozhodovacia činnosť Ústavného súdu ako garanta ústavnosti“.