hno. Nuž, čo dodať? Zlatíčko je ozajstný profík.
Ale začnime od začiatku: od rána sedím vo svojej ordinácii. Vonku zúri leto, dnu zúria pacienti. Ešte je len jedenásť hodín, no miestnosť je preplnená nespavosťou, úzkosťami a paranojou. Dvere, okná sú otvorené, aby prievan odvial z izby aspoň nočné mory.
Nuž, do tohto priestoru vhupne Zlatíčko. Som reprezentantka farmaceutickej firmy Zlatý sen, predstaví sa a drobným pohybom ruky si upraví ramienko podprsenky. (Nosí podprsenku veľkosti sedemdesiatpäť „c“.) Ženská je fakt profíčka.
Spolupracovníkov farmaceutických firiem volajú lekári len dílermi. Oni si však nazývajú reprezentantmi a zdôrazňujú, že okrem liekov poslúžia aj odbornými radami a organizujú aj konferencie. Ale hlavnou úlohou dílera je predsa biznis. Lekára musí presvedčiť o tom, aby svojim pacientom predpisoval v prvom rade lieky Firmy. Zlatíčko hovorí o tom, že pre mojich pacientov bude najlepšie, ak budú brať veľa liekov firmy Zlatý sen. Bude to dobré aj pre vás i pre Firmu. A usmieva sa na mňa.
Čo tajiť, ženská sa mi páči, a preto sa rozhodnem, že ju zasvätím do Veľkého tajomstva.
Pozrite, Zlatíčko. Osemdesiat percent mojich pacientov je maďarskej národnosti. Prineste niekoľko informačných letákov o produktoch Firmy v maďarskom jazyku a oproti ostatným budete mať obrovskú výhodu. Ľudia budú žrať vaše výrobky. Viete, pacient je dôverčivý. Vlastnému materinskému jazyku verí viac, ako štatistike. A u mentálne narušených pacientov to platí dupľom. Títo ľudia radi vidia nočné mory a halucinácie vo vlastnom materinskom jazyku. Ak si pacient o nejakom lieku prečíta v materinskom jazyku, že zmierňuje úzkosť, tak už nemá taký strach.