Miesto tu má aj titulok – nadpisový riadok alebo vstupný text v novinách a časopisoch. V princípe sa rozlišuje – zdôrazňujem teoreticky – takzvaný bulvárny titulok a seriózny titulok. Popri odlišnostiach, akými sú expresívnosť, zveličovanie, akčnosť, dramatickosť ako vlastnosti bulvárneho titulku a neutrálnosť, umiernenosť, odkaz na zdroj ako sprievodné znaky seriózneho nadpisu, hovorí sa tu aj spoločných črtách. Obidva spôsoby uvádzania správ by mali vyjadrovať podstatu textu a nemali by byť v rozpore s článkom alebo sľubovať to, čo čitateľ v článku nenájde.
Naše bulvárne periodiká rezignovali na túto požiadavku, čo je prirodzené, pretože sa im osvedčilo, čo alebo kto noviny predáva, a do rizika inovácií predsa nepôjdu. Inšpirovali sa gréckou mytológiou a svojimi prednými stranami, obálkami vytvorili akýsi novodobý Olymp, sledujúc osudy hlavných bohov. Občas sa pritrafí aj nejaký malý nový bôžik. Podobne ako grécki bohovia aj tí z obálok sú od nás veľmi ďaleko a zároveň sú nám veľmi blízki. Rodia sa im deti, milujú sa, nenávidia, trpia chorobami a umierajú. To všetko u nich najčastejšie prebieha veľmi dramaticky. Ako aj v našich životoch.
Čo však spraviť, keď sa dramatickosť (ako všetko) vyčerpá a život plynie len tak, pokojne. Na rad prichádza pseudodramatickosť. Pre čitateľa to znamená nový návyk čítania. Treba si zvyknúť, že medzi titulkom a obsahom správy bude rozpor. Keď sa na obálke objaví veľký nadpis, že „sa majster stratil“, neznamená to, že by po hlavnom speváckom bohovi polícia vyhlásila pátranie. „Majster“ iba dva dni nedvíha novinárom telefón. Keď sa objaví titulok „Príde Adriana o dieťa aj o manžela?“, neznamená to, že by Adrianu opúšťal muž a zároveň bolo v ohrození jej dieťa. Adriana totiž ešte nijaké dieťa nemá, článok je o tom, že jej maminka sa už nevie dočkať vnúčatka. Aké dojímavé a ľudské. No a keď na obálke „stojí napísané“ „Pomôže Mariane sexuológ?“, neznamená to, že by Mariana navštevovala odborníka. To len nejaký odborník, predpokladám, že bez Marianinho vedomia, sa vyjadruje k Marianinmu citovému a sexuálnemu životu.