potrebných 13-tisíc ton potravín, paliva a medikamentov. Zásoby stačili na mesiac.
Už v ten deň letelo so zemiakmi prvé lietadlo trasou, ktorú neskorší pilot Pan Am letel tisíckrát.
Lucius D. Clay riskoval svoje generálske hviezdičky, bez schválenia prezidenta spustil akciu pre prežitie Berlína. Nielenže mu to dodatočne prezident schválil, ale čoskoro sa hovorilo: Toto je najlepšie, čo sme ako Američania kedy urobili.
Do septembra 1949 priniesli do Berlína americkí a anglickí letci v 278tisíc letoch 2,3 milióna ton tovaru potrebného na prežitie. Spolupracovalo ich vyše 56tisíc. Štyridsaťjeden Angličanov a 31 Američanov za to zaplatilo životom. Rekord: za 24 hodín od 15. do 16. apríla sa v 1394 letoch prepravilo do Berlína 12 848 ton tovaru.
Francúzi sa na letoch nezúčastnili, lietadlá mali v Ázii, ale v rekordnom čase 90 dní vybudovali z ničoho berlínske letisko Tegel, vtedy s najdlhšou pristávacou plochou v Európe.
Zo dňa na deň sa letci učili nové: namiesto mlieka s vodou je ľahšie práškové mlieko. S uhlím sa to nedalo, ale i to Berlín potreboval. Viac ako tisíc letov denne. Prísna logistika prikazovala: komu sa v Berlíne nepodarí na prvý raz pristáť, musí sa vrátiť, aby nezdržoval.