Ekonomická žurnalistika sa stáva čoraz významnejšou. Kým desaťročia patrili prvé strany novín politikom, lebo najviac ovplyvňovali životy ľudí, tento týždeň ich ovládli fotky vystrašených burzových maklérov, ktorých rozhodovanie čoraz viac ovplyvňuje aj nás.
Nová doba si vyžaduje nový typ novinára, ktorý bude ovládať jazyky, rozumieť svetovým trhom a dokáže o nich zrozumiteľne reportovať. Takíto novinári sa dnes dajú na Slovensku spočítať na prstoch jednej ruky.
Niektoré tunajšie médiá tak či onak čakal zánik. Teraz je zasa o kus bližšie. Pomalšie hospodárstvo znamená menej peňazí na reklamu. V Amerike, kde sa kríza prejavuje už dlhšie, prepúšťajú každý mesiac stovky novinárov. Koľko žurnalistov dokáže uživiť náš trh? To je dnes oveľa menej jasné ako pred pár dňami.