izmu sa rúti po ceste a z času na čas zapadne do jarku – tak vzniká kríza. Potom opäť vybŕdne a ide ďalej. Ale teraz, v období všeobecnej krízy kapitalizmu, už z jarku ani nevychádza.“ Príbeh káry ma očaril tak, že som ďalej ani nepočúval. Vo svete fičala povojnová konjunktúra, ale my sme sa starali o káru.
Každá kríza je nielen ekonomická, predchádza jej kríza hodnôt, na ktorých je krajina, sústava krajín založená. Už v Starom zákone, a teda iste predtým aj v židovskej Tóre sa hovorí, že ľudia nemajú, nesmú požičiavať peniaze pre zisk. Na porušení tohto prikázania však stojí celý systém moderného peňažníctva. Z finančného podnikania sa stáva – povedzme umenie, dobrodružstvo, zisk, čo prináša zisk. Ale raz sa kára vytrhne z neviditeľných rúk trhu. Potom môže ekonóm povedať, že hypotekárne úvery sa vymkli z akýchkoľvek pravidiel. Aj tu chýba miera, čiže tiež vlastne morálka. Bez nej sa všetko mení na podvod, zločin, ohrozenie spoločnosti.
Tesne za krízou k nám dorazila kráľovná veľkej ríše. So strachom som zapínal televíziu, či sa nám zasa nepritrafí čosi našské, ale nie, nikto ju nepotľapkal – Vitaj, Betka, Sevas Erži, nie, našťastie, nie. Najviac som sa bál, že na hokejovom ľade sa šmykne a štadiónom sa blysnú zlaté podpätky. Ale nie, všetci strážni anjeli stáli na našej strane a okrem drobných nešikovností sa nič vážne nestalo. Napokon, aj kráľovné si musia zvykať na svet.