Ale ako napísal konzultant Tomi Ahonen vo svojej fascinujúcej prednáške Digitálne konvergencie, skoro vo všetkom sú mobilné telefóny úspešnejšie ako špecializované prístroje.
Ahonen píše o „desaťročí Nokie“ a tvrdí, že táto značka poráža všetkých konkurentov a to nielen medzi výrobcami telefónov. Predala viac telefónov ukazujúcich čas než firma Timex predala za celú svoju históriu hodiniek a viac mobilov s kalkulačkou než firma Casio kalkulačiek. To isté platí aj o trhu digitálnych fotoaparátov, videokamier, satelitných navigácií či herných konzol.
Isteže, väčšina ľudí nevyužíva zďaleka všetky funkcie. Ale dospeli sme do štádia, keď aj lacnejšie modely telefónov vedia skoro všetko. A naopak, je ťažké si spomenúť na nejakú funkciu, ktorú by výrobcovia ešte nemohli pridať. Čo bude ďalej? Nikto nevie, ani Ahonen. Ale možno vývoj naberie opačný smer.