Odborníci hovoria o automobilovej nadprodukcii už dlhé roky. Absolútna väčšina z nich sa zhoduje v konštatovaní, že nadvýroba dosahuje minimálne okolo 20 percent.
Rozsah presýtenia globálneho automobilového trhu azda najlepšie dokumentujú čerstvé údaje japonského koncernu Toyota. Zatiaľ čo v bilančnom roku 2007/2008 zišlo z montážnych pásov takmer 9 miliónov vozidiel tejto renomovanej značky, 2008/2009 to je iba približne 7 a pol milióna a v bilančnom roku 2009/2010 plánuje najväčšia svetová automobilka vyrobiť okolo 6 a pol milióna automobilov. Skrátka: Toyota ráta s prepadom produkcie o tretinu.
Takémuto poklesu sa nevyhnú ani európske automobilky. Dosiaľ sa pokúšali nadprodukciu zastierať, ako sa len dalo, všetkými možnými a nemožnými lákavými zľavami. Zamestnancov chránili pred prepustením prácou dočasným znížením pracovného času. V poslednom období sa činili politici. V rámci ich subvenčnej fantázie uzrelo svetlo sveta napríklad šrotovné.