Pamätám si, ako sa mi tento reklamný slogan pred pár rokmi vryl do pamäti, hoci si už nespomínam, čoho sa týkal. Ale pravdepodobne sa týkal nejakého spotrebného tovaru; menovite spotrebného tovaru, ktorý používali prevažne muži. Psychologicky bol ten slogan „nastavený" tak, aby oslovil predovšetkým mužské podvedomie (preto ten ženský rod prídavných mien), ktorému akoby našepkával: „Vymeň starú (ŽENU) za novú!" - Ale, aby som nebol obvinený z „machizmu", ten slogan oslovoval akiste i dámy: „Vymeň starého (CHLAPA) za nového!"
Napokon, prečo nie? Zameniteľnosť je predsa fenomén našej doby! Trhové hospodárstvo je na zameniteľnosť nastavené. Už dlho sa predsa nevyrába tovar preto, aby bol trvácny, ale vyrába sa tak, aby bol čo najskôr zameniteľný. Pokrok nezadržateľne galopuje vpred a výrobky všetkého druhu zanikajú ešte rýchlejšie než móda. A čo vyjde z módy, treba zahodiť! A zameniť za nové.
A najnovšie už nielen zahodiť, lež rovno ZOŠROTOVAŤ. Najprv to zázračné slovíčko platilo iba na osobné autá. Máš viac ako desať rokov, auto jedno rozhegané? Do šrotu s tebou! A na nové dostaneš od štátu subvenciu. Akýsi postmoderný materiálny „odpustok". Len nech to všetko beží kamsi včerty.