SME

Kampaň o voľbách nerozhodne

Politológovia predpovedajú, že predvolebná kampaň bude agresívna a špinavá. Niektoré strany už kortešačku začali. Smer expresívnym spôsobom zdôrazňuje, že jej líder Robert Fico je iný ako Mečiar a Dzurinda. Používa kontroverznú symboliku, čím núti verejno

sť, aby sa touto stranou zaoberala. KDH vstúpilo do kampane, keď si osvojilo protiorbánovskú agendu v nádeji, že sa mu podarí osloviť dezorientovaných voličov rozhádaných národných strán. SDKÚ zatiaľ kampaň nevedie, ale vďaka vyhláseniam západných diplomatov sa predmetom politickej diskusie stala hlavná téma jej volebného programu: euro-atlantická integrácia. Väčšina strán s politickou reklamou ešte vyčkáva. Aj predpokladaný víťaz septembrových volieb HZDS zatiaľ necháva svojho maskota odpočívať v Elektre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prieskumy verejnej mienky naznačujú, že preferencie strán sú stabilizované. Nedochádza v ich vývoji k žiadnym výraznejším výkyvom. Z toho možno usudzovať, že voliči sú pevne rozhodnutí, ktorú politickú stranu budú voliť. Až na jednu či dve výnimky je už dnes jasné, ktoré strany budú aj po nadchádzajúcich voľbách parlamentnými, a ktorým hrozí bezútešná mimoparlamentná budúcnosť. V takejto konštelácii rozloženia voličských sympatií je priam nemožné urobiť agresívnou, vtipnou, špinavou, šarmantnou atď. kampaňou zásadný volebný prielom. Predvolebná kampaň tak stráca svoj pôvodný zmysel, ktorým je prostriedkami masovej komunikácie presvedčiť voličov, aby zmenili svoje pôvodné rozhodnutie a volili inú politickú stranu. V slovenskej realite tak má predvolebná agitácia len udržiavaciu funkciu, ktorej účelom je pripomenúť skalným voličom (v prípade novovzniknutých strán skalným sympatizantom), že ich strana sa nestratila a uchádza sa o ich priazeň.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C24HH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 472
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 127
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 698
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 016
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 264
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Jindřich Šídlo

Detinské správanie prináša výsledky.


1
Presunutie rušenia špeciálnej prokuratúry na január poškodí Petra Pellegriniho (vľavo), ak bude kandidátom na prezidenta.Vpravo premiér Robert Fico.

Nemecko potrebovalo na obnovu toľko rokov, koľko sme my stratili. Radostný Sviatok práce!


1

A dúfajme, že spomedzi tých, ktoré na jeho nenávisť fakt doplatili, tak aj posledná.


12

Kreslí Mikuláš Sliacky.


5
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 390
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 613
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 088
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 703
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 986
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 533
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 854
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 685
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu