Okrúhly stôl, ktorý včera zorganizoval denník Pravda a odvysielala televízia TA 3 v priamom prenose, vyvoláva úplne iné úvahy, ako jeho organizátori deklarovali. Podľa oznámenia „okrúhly stôl zorganizovala redakcia Pravdy v úsilí sprostredkovať výmenu názorov medzi rozhodujúcimi politickými subjektmi päť mesiacov pred voľbami“.
Výmenu názorov politikov však sprostredkúvajú médiá vrátane Pravdy takpovediac konštantne – od volieb do volieb. Ak teda načrieme hlbšie do podstaty tejto akcie a bez akéhokoľvek bočného úmyslu, možno povedať, že ide viac o komerčný ťah ako o „sprostredkovanie výmeny názorov“. Vyvolať väčší záujem ľudí, od ktorého denník očakáva nárast čitateľov spojený s rastom nákladu, predajnosti a zárobku. A tu vzniká viacero základných otázok – nie podnikateľského, ale mimoriadne tenkého filozofického a etického ľadu. Tie sa však už týkajú súkromných médií všeobecne. Napríklad ako ďaleko môžu súkromné médiá krátko pred voľbami zájsť? Majú byť misionármi politických strán? Je správne použiť volebný čas výlučne na komerčné účely a bez ohľadu na iné okolnosti? Prirodzene, súkromné médiá sú tovarom na trhu ako ktorýkoľvek iný. Predsa však aj výlučný – sú jediným prostriedkom, pomocou ktorého možno naplniť základné právo na informácie.