stve postupne od roku 1990, naplno odštartovala v roku 2002.
Z mojich detských čias si pamätám na veľmi prísne vyučovanie, v škole sme bývali dlho do večera, po celý čas v knihách. Učitelia nás vystavovali tlaku konkurencie s ostatnými spolužiakmi. Ako roboty sme sa museli naučiť naspamäť mnoho vecí, aby sme vôbec zložili skúšku. Tento starý systém výučby vyvrhol z kruhu každého, kto nebol schopný držať krok s ostatnými.
Nový systém jutori kjóiku mal za úlohu znížiť počet hodín, ktoré deti strávia v škole, ako aj zľaviť z nárokov a zmenšiť rozsah učiva pre deti do 15 rokov. To je dôvod, prečo majú dnes deti tenšie učebnice a nechodia už do školy aj v sobotu. Obsah učiva je zjednodušený, takže každý všetkému porozumie. Učitelia už nehodnotia žiakov na základe porovnávania, čiže prestali zostavovať a zverejňovať rebríček od najlepšieho po najhoršieho žiaka. Berú viac do úvahy úsilie a pracovitosť študenta než jeho výsledky.