Mýto je spravodlivé, tvrdil pred niekoľkými týždňami premiér Fico. Vychádzal zo základného mýtneho princípu, že každý dopravca platí len toľko, koľko skutočne prejazdi. Na Slovensku však bol tento princíp deformovaný tým, že sa do mýtneho systému zahrnuli aj cesty prvej triedy, ktoré sú takpovediac plné odbočiek a ktoré sa pri vytýčení spoplatnených úsekov nevzali do úvahy.
Dôsledok: kamión prešiel napríklad len pätinu úseku, ale SkyToll mu naúčtoval sumu, akoby ho prešiel celý. Mýtna spravodlivosť tým bola v háji a hnev dopravcov na vládnej streche.
Minister dopravy Ľubomír Vážny a Igor Choma, šéf obstarávateľa mýta Národnej diaľničnej spoločnosti, mali v prvom hektickom týždni štartu systému hlavy v piesku. Do problému sa musel vložiť premiér. Dopravcom sa mu s pomocou médií podarilo vysvetliť, ako sa veci majú. Na slovenskú mýtnu spravodlivosť rýchlo zmenil názor.