Predvolebnou témou sa pričinením Roberta Fica stali diaľnice a vyvolávanie dojmu, že opozícia „opäť" po prípadnom prebratí moci ich výstavbu ukončí. Dôkazom má byť to, že tak už raz mala spraviť.
Otázka výstavby diaľnic vyplnila aj veľkú časť diskusnej relácie s podpredsedníčkou SDKÚ Ivetou Radičovou a podpredsedom Smeru Marekom Maďaričom, kde Maďarič v podstate zopakoval tvrdenia Fica, a už v prvej odpovedi na otázku moderátorky určil smerovanie relácie.
Maďaričovo tvrdenie
Podľa Maďariča, ak by opozičné strany „zasiahli, ako zasiahli v roku 1998" (citoval Csákyho), znamenalo by to okrem iného návrat k „politike zastavenia výstavby diaľnic". Neskôr dodal, že „je faktom, že vláda Mikuláša Dzurindu zastavila i stavbu diaľnic, keď prišla prvý raz k moci".
Súčasná vláda má podľa podpredsedu Smeru jasno: „My sme mali v programovom vyhlásení vlády, že otvoríme, teda spojazdníme sto kilometrov nových diaľnic, urobili sme ich už 148..." Vláda tiež dokázala vyriešiť problém s financovaním ich výstavby, keďže to z európskych fondov „naozaj nie je možné", a teda „v čase krízy je to fantastické, že sa dokázalo zabezpečiť financovanie z iných zdrojov".
Vláda si financovanie z PPP zabezpečiť síce dokázala, popri tom však stavia aj prostredníctvom financovania z eurofondov (napríklad R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie alebo D1 Studenec - Beharovce).
Odhliadnuc od toho, že v rokoch 1999 až 2006 bolo podľa INEKO odovzdaných 327 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest v polovičnom profile (na časti z nich sa začala práca už za Mečiarovej vlády), aj od toho, že podľa prepočtov novinárov z Pravdy táto vláda odovzdala 38 kilometrov ciest, ktoré začala aj sama stavať, výstavba sa úplne nezastala ani v pre cestné stavebníctvo krízovom roku 1999.