Autor uvádza, že na Slovensku sa dosiaľ konalo jedno povinné a päť fakultatívnych referend. Nie je to pravda, povinné referendum sa tu zatiaľ nekonalo.
Ak autor myslel referendum o vstupe do EÚ, to nebolo povinným referendom, ktorým sa mal potvrdiť ústavný zákon o vstupe SR do štátneho zväzku, ale nepovinným, ktoré sa konalo o dôležitej otázke verejného záujmu.
Autor tiež tvrdí, že referendum bude len drahým prieskumom verejnej mienky. Omyl. Podľa ústavy je parlament povinný návrhy prijaté v referende vyhlásiť rovnako ako zákon, pričom výsledky referenda môže zmeniť len ústavným zákonom a po uplynutí troch rokov od účinnosti referenda.
Autor časť referenda odmieta aj preto, že podľa Ústavného súdu sa ústava nedá meniť priamo referendom. Autorovi sa však nezmestila do článku aj nasledujúca sentencia súdu, ktorý povedal: „V referende nemožno priamo na základe výsledku hlasovania meniť ústavu. Prijatie návrhu v referende má ústavnú relevanciu v tom zmysle, že ním občania zúčastnení na hlasovaní udelia parlamentu príkaz, aby v súlade s návrhom prijatým v referende zmenil časť ústavy, ktorá bola predmetom vyhláseného referenda."